Öppet Köp 

När du handlar på Möbelgården erbjuder vi dig öppet köp på lagerförda varor i 30 dagar. En lagerförd vara är en standardprodukt som lagerförs. För att få dina pengar tillbaka måste du ha kvittot kvar samt lämna tillbaka varan hel och ren, i originalförpackning. Varan får inte heller ha varit använd eller monterad. 

Öppet köp gäller inte vid betalning med värdecheck eller rabattkuponger, kan endast då bytas mot andra varor i butiken. 

Öppet köp gäller ej för egna specialbeställningar, bäddmadrasser, sängkläder eller reavaror.  Som kund bekostar man retur av varan till butiken.

Om ni vill lämna tillbaka en vara och har frågor, kontakta butiken på info@mobelgarden.nu eller ring oss på 08-40920410.

Återbetalning av en vara sker oftast med samma betalningsmetod ni använde i butiken och sker inom 14 dagar.

Priser

I alla priser ingår moms med 25 procent. I de fall det sker förändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande förbehåller vi oss rätten att justera priserna. Dessa prisjusteringar sker omedelbart då vi anser det vara befogat. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser på grund av till exempel felskrivningar på hemsida eller tryckfel i katalog och annonser. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid. 


Försenad leverans

Vi på Möbelgården ska alltid hålla leveranstider. Om vi mot förmodan inte levererar en vara i tid, kompenseras du genom leveranstidsgaranti. 

För varje hel förseningsvecka reducerar vi priset med 250 kr/ vecka. Reduceringen kan dock aldrig bli högre än 10% av varans pris och som max 1.000 kr.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från ersättningskrav gällande leveransförseningar som beror på omständigheter utanför vår kontroll, exempelvis ogynnsamma transport- eller väderförhållanden, eller uteblivna leveranser från underleverantörer.

Reklamation 

Ni som kund har alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor enligt konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker fabrikationsfel på de varor du har köpt hos Möbelgården. Om du vill reklamera en vara eller inte är nöjd med ditt köp, kontakta oss så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Reklamationen måste göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

Lättast är att ni först mejlar oss på info@mobelgarden.nu om ni vill göra en reklamation.

Ange/ beskriv felet och bifoga bilder på själva felet.

Bifoga även kvitto och ordersedeln från oss så vi kan se vad det är för vara och era kontaktuppgifter. Vi återkopplar till er för åtgärd.

Vid godkänd reklamation ser vi alltid till i första hand att åtgärda felet, och i andra hand att ersätta er med en liknande ersättningsvara eller ge Er som kund en skälig prisjustering. 

Vi strävar att alltid lösa alla reklamationer så snabbt vi kan och inom 30 dagar men ibland kan det ta längre tid beroende vara.

Vid reklamation följer Möbelgården Allmänna reklamationsnämnden riktlinjer.

Möbelgården förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt konsumentköplagen. 

Oftast hittar vi ett sätt att komma överens, men händer det att vi inte kan gå våra kunder till mötes när det gäller klagomål så blir det ett nekat anspråk. För att driva ett nekat anspråk vidare vänder du dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vid eventuell tvist följer Möbelgården beslut från Allmänna reklamationsnämnden.